טיפים להכנת תוכנית הלידה

את רגע לפני הלידה, בראש את כבר מדמיינת איך הכל הולך להיראות. אבל במציאות לא תמיד הדברים מסתדרים בדיוק כמו שרצית.
ברגע האמת את יכולה להיות לחוצה וכאובה ולכן חשוב שגם הסובבים אותך ידעו איך את רוצה שהדברים יתנהלו. בדיוק בשביל זה חשוב להכין תוכנית לידה.

מהי בעצם תוכנית הלידה?

תוכנית הלידה היא בעצם כל הדברים שהיית רוצה שיקרו במהלך הלידה (כמובן במידה והם יסתדרו גם מבחינה רפואית שלך ושל הבייבי שלך). את התוכנית רצוי לכתוב לפני הלידה ולהגיע איתה לחדר הלידה, שם תוכל המיילדת לקרוא אותה, להבין אותך ולכוון את המושכות בדרך שרצית.

כמה טיפים חשובים לכתיבת תוכנית הלידה

  • רצוי לכתוב האם את מעוניינת במשככי כאבים או שאת מעדיפה לידה טבעית.
  • האם את מעוניינת שיקבלו את הסכמתך לפני כל הליך רפואי, כמו לדוגמא חתך חיץ. בעיקרון במידת הצורך הרופאים כמובן פועלים על מנת לשמור על בריאותך ובריאות תינוקך, אך יש מקרים בהם את יכולה לבחור כיצד לפעול וחשוב שתדעי זאת.
  • גם לאחר הלידה, את זכאית לבחור כיצד יטפלו בתינוק, איזה טיפולים הוא יקבל ואיזה לא.
  • את רשאית לבחור האם להניק את תינוקך או להשתמש בתמ"ל וכמו כן, איזה תמ"ל תינוקך יאכל.
  • כל אלו בחירות שלך ועל מנת שתוכלי ליישם אותן, כדאי שגם הסובבים ידעו אותן, לא תמיד תהיי במצב של קבלת החלטות ולכן כדאי לחשוב על הדברים מבעוד מועד.

חשוב להדגיש, כמו שנאמר כבר קודם, הבחירות אמנם הן שלך, אך ברגע האמת, במידת הצורך הצוות הרפואי יחליט אם באופן חריג יש לבצע פעולה כלשהי על מנת לשמור על בריאותכם. אבל גם במקרה כזה – תוכלי לשאול ולבקש לדעת מה נעשה.
הכנת תוכנית הלידה יכולה לסייע רבות בהפגת המתחים והפחדים לפני הלידה שכן לרוב היא לא צפויה וידועה מראש ולכן הכנתה מבעוד מועד יכולה לעזור.

אז שתהיה לידה קלה – בדיוק כמו שאת מתכננת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top