מיתוסים בהריון

מתחילת ההריון מלווים אותנו מיתוסים שאנחנו שומעות מפה עד להודעה החדשה, מה נכון ,מה לא נכון, ולמה באמת להאמין? 

קבלי כתבה שנותנת לך מידע על 9 מיתוסים נפוצים בהריון!🤰🏼

1.  בתקופת ההריון את אוכלת בשביל שניים – לא נכון, אמנם ניזון ממך עוד מישהו- אבל המישהו הזה שוקל כ3 קילו כשהוא נולד והקיבה שלו בערך בגודל של כדור טניס, לכן, מומלץ להוסיף לתפריט החל מהשליש השני להריון בין 300-500 קלוריות ליום. אך אין צורך באמת לאכול כמו שני אנשים.

 

2. סקס עלול לפגוע בעובר – לא נכון, כל עוד ההריון תקין ובריא אין כל מניעה מסקס במהלך ההריון. אם יש מצבים של שליית פתח, האישה עברה לידות מוקדמות או שיש אי ספיקה של צוואר הרחם, כן כדאי להימנע מסקס.

 

3. אפשר לזהות את מין העובר לפי הצורה של הבטן – לא נכון. מבנה הבטן תלוי במבנה האישה ולא במין העובר. לאישה יותר עגלגלה תהיה בטן יותר שטוחה לכל רוחב הגוף, ואילו לאישה רזה יותר תהיה בטן יותר מתוחה ושפיצית.

 

4. מין העובר ניתן לזיהוי לפי קצב פעימות הלב – עד כה לא התגלה שום קשר בין המין של העובר לקצב פעימות הלב.

 

5. עובר פעיל ברחם יהפוך לתינוק פעיל – המיתוס אינו נכון. ההתנהגות של העובר בתוך הרחם לא מעידה כלל על התנהגותו כאדם.

 

6. אישה סובלת בהריון מצרבות כי לעובר יש הרבה שיער – לא נכון. צרבות נגרמות  בגלל לחץ על הסינטר (מחיצה שמפרידה בין הקיבה לוושט) או בגלל רמה גבוהה של הורמונים. זה לא קשור לשיער של הוולד.

 

7. כשהבטן יורדת לכיוון המפשעה זה מבשר על לידה קרובה – נכון חלקית. עד שבוע 36 הרחם פונה כלפי מעלה, ואז הוא מתרחק מעבר לטבור. משבוע 36 יש הרחבה פיזיולוגית לצידי הגוף. זה בעיקר אומר שהאישה בשבוע מתקדם, אבל לא שהיא עומדת ללדת כל רגע.

8. זירוז לידה טבעי נעשה בעזרת סקס, עלייה במדרגות ופעילות מאומצת – נכון חלקית. ברגע שמתחילים לעשות פעילות גופנית, יורדת רמת החמצן ברקמות, וזה יכול לעורר צירים וגם התייבשות, ועל הרקע הזה מתחילים להכניס את הגוף ללידה. פעילות רגילה לא אמורה לגרום לזירוז.

 

9. נשים בהריון צריכות להימנע לחלוטין מקפאין – לא נכון, מותר לשתות עד 200 גרם קפאין ביום,  כמות השקולה בערך לשתי כוסות נס קפה. קפאין מהווה סכנה לנשים הרות ועלול לגרום להפלות רק אם מגזימים בצריכתו. אל תשכחו שקפאין נמצא לא רק בקפה אלא גם בתה, שוקו, קקאו ומשקאות אנרגיה.

אם יש לך עוד לבטים / מיתוסים שבא לך לשאול עליהם את מוזמנת להגיב לנו 👇🏻♥️

💋(אין בכתבה שום תחליף לייעוץ או המלצה רפואית)💋

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top