איך להתכונן רגשית ונפשית לקראת ילד ראשון

אם אתם מצפים לילד או שכבר חזרתם הביתה עם חבילה קטנה של אושר כדאי לכם להמשיך לקרוא את הכתבה הזאת.

הסטטיסטיקה מראה ש-67% מהזוגות חווים ירידה חדה מהסיפוק בחיי הנישואים שלהם עם לידת הילד הראשון. ההכנה הכי טובה שאתם יכולים לעשות לקראת צעדיכם הראשונים כהורים הוא חיזוק הזוגיות שלכם.

כיועצת זוגית ומדריכת הורים אני יכולה לומר לכם מהנסיון בקליניקה ובחיים האשיים שלי שהדבר הכי חשוב וטוב שאתם יכולים לעשות עבור הילדים שלכם זה להיות בזוגיות טובה.

אילו צעצועים יהיו להם, האם עריסה או מיטחברת, מעון או גן כל אלה שאלות חשובות אך אף אחת מהן לא חשובה כמו להיות מודל של זוגיות יציבה, בריאה ואוהבת עבור הילדים שלכם.

בכתבה שלפניכם אסביר למה 67% מהזוגות חווים ירידה באושר הזוגי ומה 33% האחרים עושים אחרת שהם דווקא חווים עליה באיכות חיי הנישואים שלהם.

למה 67% מהזוגות חווים ירידה חדה בסיפוק חיי הנישואים שלהם עם לידת הילד הראשון?

לפני שאנחנו יוצאים לטיול אנחנו מתכננים איזו מין חופשה אנחנו רוצים שתהיה לנו, האם אנחנו רוצים לטייל באזורים כפריים או בערים גדולות או אולי אנחנו רוצים לשכב מול הים ולקרוא ספרים. אנחנו בוחרים יחד מסלולים, מלונות, אטרקציות, חושבים איך יראה כל יום כדי שנוכל לנצל את הזמן שלנו בצורה אפקטיבית. לקראת המעבר להורות אנחנו לרוב לא עושים תיאום ציפיות שכזה.

זה באמת תיאום ציפיות לא פשוט לעשות, אנחנו לא באמת יודעים למה לצפות.

ולמרות זאת כדאי לחשוב על איך מתמודדים ולא עם מה נתמודד כי את זה אנחנו לא יודעים עדיין.  לפניכם סקירה של חלק מהסוגיות החוזרות על עצמן בקליניקה שלי:

  • קריירה – בד"כ אחד מבני הזוג יצטרך לעשות הקרבה בתחום הזה, מי מאיתנו מסכים להשהות את ההתקדמות המקצועית שלו לטובת גידול הילדים?
  • חינוך – כל אחד מאיתנו מגיע מבית שונה עם ערכים שונים ומחשבות אחרות לגבי גידול ילדים. למשל הורה אחד יכול לחשוב שמותר לילדים לצפות בטלויזיה ללא הגבלה והורה אחר יחשוב שטלויזיה זה דבר שפוגם בהתפתחות ושכדאי להשהות את החשיפה לטלויזיה כמה שאפשר. הורה אחד יכול לחשוב שילדים בני 10 יכולים ללכת לבד לים והורה אחר יחשוב שזה מסוכן ושצריך השגחת מבוגר. אנחנו נמצאים במצב של שתי דעות שונות וילד אחד שמחכה לתשובה. מה עושים? איך אנחנו פותרים את זה?
  • יחסי מין – אצל רוב הזוגות קיימת ירידה באינטימיות ויחסי המין בשנה הראשונה, אצל רוב הזוגות אין בכלל סקס בשנה הראשונה שלא נדבר על זמן זוגי איכותי ובילויים משותפים.

איך מצליחים להרגיש קרובים זו לזה רגשית  גם כאשר פיזית אנחנו מצליחים להתקרב פחות.

מה 33% מהזוגות עושים אחרת שמגדיל את האושר הזוגי שלה?

33% מהזוגות  יחוו שיפור בחיי הנישואים שלהם. למה? בגלל שכבר היה להם הרגל של לשתף אחד את השניה במה שהם מרגישים ולא משנה כמה עמוסים החיים שלהם נהיו הם תמיד שמו זו את זה בראש סדר העדיפויות לספר מה היה לכל אחד היום.

ככל שאתם יודעים ומבינים אחד את השניה, איך הצד השני חושב, מה הוא מרגיש, מה מעמיס/ מכביד/ מלחיץ/ מעורר חרדה עבורו כך אתם צפויים להתמודד טוב יותר עם הרגעים המאתגרים והקשים בחיים.

  • הם משתפים זו את זה בחלומות ובתכניות שלהם לעתיד כך שכל אחד מהם הופך לשותף מלא ופעיל שרוצה שהשני יגשים את חלומותיו. ממקום כזה קל יותר לחשוב על פתרון או פשרה לגבי מי מגדל את הילדים ומי פנוי יותר להגשים דברים נוספים מלבד גידול ילדים.

בשיתוף פעולה מלא שניים יכולים להגשים את עצמם מקצועית וגם להיות הורים מעורבים ופעילים.

  • הם חושבים על אסטרטגיה מראש להתמודדות עם סיטואציות של חילוקי דעות. כלי טוב שאני תמיד מציעה לזוגות להשתמש בו הוא לחשוב על כמה הסוגיה שבנדון חשובה לכל אחד מהם מ-1 עד 10 ומי שהסוגיה חשובה לו יותר הוא זה שמחליט. בנוסף חשוב להיות אחידים מול הילד ולהבין שאי אפשר לבלבל אותו כשהורה אחד אומר כן והשני לא.
  • הם מוצאים דרכים מקוריות לשמור על האינטימיות גם ברגעים מלאי לחץ, עייפות ותסכול. אולי יהיה קשה בהתחלה למצוא זמן ופניות רגשית לסקס אבל אפשר ליצור דרכים אחרות להתקרב כמו: להתחבק, להתכרבל, להתנשק בחושניות או לעשות זו לזה מסאז'.

 

הגעה של ילד חדש למשפחה מערערת את המבנה הזוגי שבניתם יחד ועד שמבנה חדש ייבנה ייקח קצת זמן שבו תרגישו חוסר יציבות וחוסר בטחון.

מחקרים רבים מראים שהשנים הראשונות לנישואים הן הקשות ביותר, כשלמעשה רוב הזוגות יתגרשו עד השנה השביעית לנישואים שלהם.

לחשוב על איזה זוגיות ואיזו משפחה אתם רוצים להיות, לשתף זו את זה, להתייחס בכבוד ובאהבה זו אל זה יחזק אתכם כזוג, כמשפחה שיכולה להתמודד עם הכל ביחד.

זכרו שעם כל העומס, הלחץ, העייפות, חוסר הבטחון וחוסר היציבות בשנה הראשונה כהורים אתם תהיו חזקים יותר אם תבינו שאתם אחד יחד עם השניה ולא אחד נגד השניה.

אם אתם מרגישים שאתם זקוקים להדרכה כדי להבין איך מטמיעים את כל זה בקשר שלכם, אם אתם רוצים להפוך את הזוגיות שלכם לטובה ומאושרת יותר.

אני כאן בשבילכם ואפשר לפנות אלי בכל עת,
שרון לב צוקרמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top