הנקה וחלב אם

בשעה טובה ילדת והחלטת שאת רוצה להניק. קיבלת החלטה חשובה בהחלט ואנחנו פה כדי לתת לך את כל המידע הדרוש שיקל עליך כמה שיותר. נתחיל בזה שעל פי משרד הבריאות חלב אם הוא החלב הטוב ביותר לתזונת תינוקות, הוא מכיל את כל הוויטמינים, את כל הנוגדנים וכל החיידקים הטובים שתינוקך צריך בתקופת חייו הראשונה. יותר מזה – כאשר את מניקה את מעניקה לו גם חום שאותו הוא כל כך צריך בעולם שכל כולו חדש לו. ידוע שחלב אם מעביר את הנוגדנים שנמצאים אצלך בדם היישר אל עבר גופו של התינוק, מה שגורם לו לפתח את המערכת החיסונית שלו מהר יותר ובצורה טובה יותר. אם למשל חלילה את מצוננת, הגוף שלך יוצר נוגדנים לצינון שעוברים היישר אל תינוקך ומחזקים את מערכת החיסון שלו וככה יש סיכוי קטן יותר שהוא יהיה מצונן.
נשמע מדהים לא?

לחלב האם יש עוד תכונות טובות מרובות. יש כאלו שמאמנים שהוא ממש תרופת פלא. מורחים אותו על עור שמתקלף, מטפטפים לנחיריים סתומות ומעלימים את הנזלת ואפילו מטפטפים ממנו אל תוך האמבטיה כדי להזין את העור. זוהי כמובן "תרופת סבתא" אבל לפי העדויות זה עובד כמו קסם.

הנקה

אז עכשיו, כשהבנו את כל תכונותיו של חלב האם, בואי נדבר רגע על הנקה. את יכולה לבחור בהנקה מלאה, כלומר שהתינוק יונק אך ורק מהשד או לשלב חלב שאוב ביחד עם הנקה. מה זה אומר חלב שאוב? שבעצם את שואבת מתוך הציצי חלב היישר לבקבוק ומאכילה את התינוק בבקבוק. היתרונות של שאיבת חלב הם בראש ובראשונה לתת לך אפשרות לנוח מעט וככה למשל בן הזוג יכול לקום בלילה ולתת מנה של חלב שאוב במקום שאת תקומי כל מספר שעות. שאיבת חלב תעזור לך גם בשלב מאוחר יותר כאשר תחזרי לעבודה ותרצי להמשיך להאכיל את תינוקך בחלב אם.

טריות חלב האם

במידה ובחרת לשאוב חלב חשוב שתכירי את ההנחיות כיצד לשמור על טריותו של חלב האם.

על פי הנחיות משרד הבריאות חלב אם יכול להישאר בטמפרטורת החדר כ3-4 שעות. לאחר מכן החלב מחמיץ. במידה ותצטרכי לשמור על החלב יותר מהזמן הזה תוכלי להכניס את החלב למקרר בבקבוק או בשקית אחסון המתאימה לחלב אם. במקרר ניתן למומלץ לשמור את החלב עד כ-3 ימים (בחלקו האחורי של המקרר) ואם תרצי תוכלי גם להקפיא את מנת החלב במקפיא לזמן של עד חצי שנה (כן כן). כשתרצי לחמם את המנות שהיו במקרר או במקפיא תעשי זאת בעזרת קערת מים פושרים (לא רותחים) עד שיגיע לטמפרטורת החדר, או שתוציאי כשעה לפני זמן האכילה עד שהחלב יגיע לטמפרטורת החדר. ההנחיות האלו חשובות על מנת לשמור על הטריות של החלב. חשוב להגיד שחלב שהוקפא מאבד מהוויטמינים ושאר התכונות הטובות שלו ולכן יש להעדיף חלב טרי על פניו.

אז עכשיו, אחרי שקיבלת את כל המידע החשוב שאת צריכה לדעת על חלב האם, תוכלי לבחור בדרך הנכונה ביותר עבורך ועבור התינוק שלך- כיצד להניק, לשאוב ולהאכיל את תינוקך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top