עצירות במהלך הריון

עצירות היא בעיה שכיחה במהלך ההריון, המשפיעה על עד 50% מהנשים. זה יכול לנבוע מגורמים שונים כמו שינויים הורמונליים, גידול רחם ותזונה דלה בסיבים.

עצירות במהלך ההריון עלולה לגרום לאי נוחות, כאבי בטן ונפיחות. זה יכול גם להוביל לבעיות אחרות חמורות יותר כמו טחורים וסדקים אנאליים.

כדי למנוע עצירות במהלך ההריון, חשוב להקפיד על תזונה בריאה הכוללת הרבה סיבים, פירות, ירקות ודגנים מלאים. חשוב גם לשמור על לחות על ידי שתייה מרובה של מים ונוזלים אחרים.

פעילות גופנית יכולה גם לסייע במניעת עצירות. תרגילים פשוטים כמו הליכה, יוגה ושחייה יכולים להועיל. כמו כן, מומלץ לנשים להימנע מישיבה או עמידה לפרקי זמן ארוכים.

אם עצירות נמשכת למרות שניסית להימנע מכך, ייתכן שתצטרכי לפנות לייעוץ רפואי. ניתן להמליץ על משלשלים או מרככי צואה ללא מרשם, אך חובה להתייעץ עם הרופא לפני נטילת תרופה כלשהי במהלך ההריון.

לסיכום, עצירות היא בעיה שכיחה במהלך ההריון שעלולה לגרום לאי נוחות ולבעיות בריאות חמורות אחרות. כדי למנוע עצירות, נשים צריכות להקפיד על תזונה בריאה, לשמור על לחות ולהישאר פעילות. אם עצירות נמשכת, עליהם להתייעץ עם הרופא שלהם לקבלת דרך הפעולה הטובה ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top