איך להקל על הכאבים בלידה

מזל טוב, הגעת לרגע לו חיכית 9 חודשים.
מתזמנת צירים, סופרת ומחליטה להגיע לחדר הלידה. הכאבים הולכים וגוברים ואת רק רוצה לטפס על הקירות.
בדיוק בשביל הרגע הזה הכנו את המדריך להקלה על הכאבים. ולא, אפידורל היא לא האופציה היחידה.

אז מה אפשר לעשות כדי להקל על הכאבים בלידה?

מקלחת חמה

המים החמים על איזור הגב התחתון מקלים מאד על הכאבים ולכן מומלץ אפילו עוד בבית, לפני שהגעת לחדר הלידה, להתחיל במקלחת טובה עם מים חמים. גם בחדר הלידה עצמו ברוב המקרים תהיה מקלחת צמודה לשימושך.

עיסוי

זה הזמן של הבעל לפנק. את כאובה, הוא לא כל כך מוצא את עצמו ? עיסוי בגב התחתון יכול מאד להקל עליך וגם ליצור תחושת קרבה ושייכות של הבעל לכל תהליך הלידה.

ישיבה על כדור פיזיו

הכדור הגדול הזה , כמו בפילאטיס, שלא הבנת מה הוא קשור עכשיו בחדר הלידה. הוא מעולה. את יכולה לשבת עליו ולבצע תנועות סיבוביות של האגן. התנועות יקלו על הכאב וגם לעיתים יקדמו את תהליך הלידה.

נשימות והוצאת קולות

ממש כמו שמלמדים בקורס ההכנה ללידה. נשימות יכולות להקל על הכאב ולשחרר את תחושת המתח. נשים רבות גם מדווחות על הוצאת קולות כמו נהימות שמרגיעות את הכאב ומקלות עליהן. מה איכפת לך לנסות?

דמיון מודרך

נשים רבות מבצעות דמיון מודרך במהלך הלידה בעזרת דולה, מיילדת או בן הזוג. הדמיון המודרך עוזר ליולדת להתרכז בתהליך הלידה, להתכוונן מחשבתית ונפשית ללידה, מוריד את מד הלחץ, החרדה וההתרגשות ובכך מקל על הכאבים.

מכשיר איזי טנס

ניתן להשכיר מכשיר איזי טנס, אשר במקור לקוח מעולם הפיזיותרפיה. המכשיר עובד על אותות חשמליים אשר שולחים זרמים ומקלים על הכאב.

גז צחוק

כלי נוסף להקלה בכאבים. ניתן לשאוף אותו במהלך הצירים והוא מקל מיידית על הכאב. הוא אינו עובר שיליה ולכן אינו מגיע לעובר. אחד היתרונות שלו, שהוא מתמוסס מיד כשאת מפסיקה לקחת אותו וכך את מחליטה על המינון הנכון לך.

 

אז עכשיו כשאת מצויידת בכל המידע, את יכולה להגיע ברוגע לחדר הלידה ולבחור את האופציה שהכי נכונה ומתאימה עבורך ברגע האמת.
והכי חשוב – שתהיה לידה קלה ובריאה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top