סקס אחרי לידה

סקס לאחר הריון הוא נושא שלזוגות רבים יש שאלות לגביו. חשוב לציין שהחוויה של כל אישה שונה, וחשוב להקשיב לגוף שלך ולדבר עם הרופא שלך על כל דאגה או הגבלה.

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים גופניים כגון יובש בנרתיק, כאב ועייפות אשר עלולים להפוך את המין לפחות נוח. כמו כן, חשוב לציין כי ישנו פרק זמן הנקרא "דימום לאחר לידה" שהוא דימום מהרחם לאחר הלידה שיכול להימשך עד שישה שבועות, ובזמן זה לא מומלץ לקיים יחסי מין.

כמו כן, חשוב לציין שאמהות טריות רבות עשויות לחוות שינויים רגשיים כגון מתח, חרדה או דיכאון אשר עשויים להשפיע על הרצון שלהן לפעילות מינית. לכן, חשוב לתקשר עם בן הזוג ולקחת דברים בקצב שנוח לשניכם.

לאחר שהדימום נפסק, חשוב להשתמש באמצעי מניעה למניעת הריון אם אתם לא מתכננים הריון נוסף מכיוון שקיימת אפשרות להיכנס להריון שוב, במיוחד אם אינך מניקה. חשוב גם להשתמש בחומר סיכה במידת הצורך כדי לעזור עם כל יובש בנרתיק.

חשוב גם להבין שייתכן שייקח זמן עד שהגוף יתאושש במלואו ועד שהפעילות המינית תרגיש שוב נורמלית. היו סבלניים כלפי עצמכם ועם בן הזוג, והשתדלו לא להפעיל לחץ על עצמכם או על מערכת היחסים שלכם.

לסיכום, סקס לאחר הריון הוא חוויה אישית שיכולה להשתנות מאישה לאישה. חשוב להקשיב לגוף שלך, לדבר עם הרופא שלך ולתקשר עם בן / בת הזוג לגבי הצרכים והגבולות שלך. זכרי להיות סבלנית ואדיבה לעצמך ולבן הזוג שלך בזמן שאת מתמודדת עם השלב החדש הזה בחייך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top