רגע לפני שאת מגיעה לחדר הלידה, אנחנו רוצים שתגיעי הכי מוכנה שאפשר ולכן הכנו עבורך את כל הטיפים לתנוחות מומלצות במהלך הלידה, התנוחות יקלו עליך בשלבים השונים של הלידה ויעזרו לך להוציא את הבייבי בבטחה היישר אל זרועותייך.

הטיפ הראשון הוא לזוז. פשוט לזוז. כל עוד את יכולה (לפני האפידורל, במידה ואת מחליטה לקחת) תזיזי את הגוף, תנסי להזיז את האגן בתנועות סיבוביות. התנועות יקלו על הכאבים ויעזרו לבייבי שלך להתברג בצורה טובה יותר באגן.

טיפ נוסף הוא ישיבה על כדור פיזיו. אם אין לך כדור כזה בבית, בדרך כלל הוא קיים בחדר הלידה. את יכולה לשבת עליו ולסובב את האגן בתנועות סיבוביות. שוב, התנועתיות תקל משמעותית על הכאב ותקדם את הלידה.

בשלבים המתקדמים יותר, אנחנו כבר מדברים על תנוחות בזמן הלידה. ישנן שלל תנוחות (חוץ מזו שכולנו מכירות כשאנחנו שוכבות על הגב).

שכיבה על הגב

התנוחה המוכרת ביותר. כאשר את שוכבת על הגב ומקפלת את הרגליים. תנוחה זו שכיחה בעיקר בקרב הנשים שמקבלות אפידורל. האפידורל גורם לחוסר תחושה ברגליים ולכן שכיבה על הגב נחשבת תנוחה טובה מבחינה בטיחותית.

שכיבה על הצד

גם תנוחה זו נחשבת לבטוחה כאשר את מקבלת אפידורל. בתנוחה זו את פשוט שוכבת על צד (בעיקר על צד שמאל) ומרימה רגל אחת למעלה. יש שאומרים שבתנוחה זו יש נטייה קטנה יותר לקרעים במהלך הלידה.

כריעה

תנוחת הכריעה, בה את בעצם כורעת על המיטה \ רצפה\ שרפרף, מתאימה בעיקר לבנות שיולדות בלידה טבעית וללא אפידורל, כיוון שבתנוחה יש צורך בשימוש בשרירי הרגליים וביציבות הגוף.

כריעה בתמיכה

תנוחה זו דומה מאד לתנוחת הכריעה, ההבדל היחיד הוא שאת נעזרת במלווה ונתמכת על ידו. הוא בעצם עומד\יושב מאחורייך ותומך בך כאשר את כורעת ללדת.

חשוב להגיד כי כל התנוחות הן בגדר המלצה! את ורק את יכולה לבחור איזו תנוחה תהיה המתאימה ביותר עבורך.

גם אם כרגע את מתלבטת, בזמן אמת, את תגלי מהי התנוחה הנכונה לך.
עד אז, קחי נשימה עמוקה. עוד שניה ואת שם.

כתיבת תגובה