ביות חלקי, ביות מלא או אפס הפרדה

אז מה קורה אחרי הלידה ?
הבייבי שלך יוצא, את כבר אחרי, ומרוב התרגשות לא בא לך להוריד אותו מהידיים.
בבתי החולים השונים יש כמה אפשרויות לטיפול בתינוק לאחר הלידה.

ביות חלקי

מיד לאחר הלידה הילוד נלקח אל התינוקיה, שם הוא עובר בדיקות מקיפות, מקבל תרופות במידת הצורך וחוזר אליך. את יכולה לקחת ולהחזיר אותו לתינוקיה מתי שרק מתחשק לך. לנוח , להתקלח, או סתם למצוא טיפה זמן לעצמך רגע אחרי האירוע המשמעותי ביותר בחייך. במהלך הלילה התינוק ישהה בתינוקיה בהשגחת האחיות על מנת שאת תוכלי לנוח ולצבור כוחות.

ביות מלא

בבתי החולים הבינו כי יש צורך לנשים רבות, להישאר צמודות אל הבייבי לאחר הלידה. בשיטת הביות המלא התינוק נלקח מיד לאחר הלידה לתינוקיה , שם הוא עובר את כל הבדיקות הטיפולים (אפשרי בליווי האב). לאחר מכן חוזר התינוק לזרועותיך ונשאר איתך עד לרגע השחרור מבית החולים, ביום ובלילה. במידת הצורך יוכלו אחיות המחלקה לעזור לך בטיפול בבייבי שלך, כמובן בנוכחותך.

אפס הפרדה

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים רוצות ללדת בשיטת אפס הפרדה. על פי השיטה, מרגע שהתינוק נולד הוא אינו עוזב את האמא. כל הבדיקות נעשות כאשר התינוק מונח על אימו וכמובן בנוכחות שני ההורים הטריים. התינוק נשאר איתך עד לרגע השחרור מבית החולים. בחלק מבתי החולים ישנן מחלקות נפרדות לאפס הפרדה ולשאר היולדות, וזאת על מנת לאפשר תנאים אופטימליים לכל אחת מהיולדות. במחלקת אפס הפרדה יש דרישה מהיולדות שישאר איתם מלווה לכל אורך האשפוז כדי לעזור להן לטפל ברך הנולד. פרט נוסף חשוב הוא שהיום ברוב בתי החולים ניתנת אפשרות להיכנס למחלקה רק לאחר לידה תקינה וללא סיבוכים.
בכל מקרה, לא משנה באיזו דרך תבחרי, העיקר שהיא תהיה נכונה ומתאימה לך.
ותזכרי, מדובר רק בכמה ימים. אחרי מספר ימי האשפוז כולן מגיעות הביתה ואז זה רק הן, בני הזוג שלהן והבייבי הקטן.
אז שיהיה בשעה טובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top