ילד בגן שמשפיע לרעה על הבן שלי – איך מטפלים בדינמיקה הזו?

היי לכולן ❤️ רוצה להתייעץ איתכן. יש לי ילד בן 4 שמתחילת השנה חווה קשיי התנהגות בגן. עם הזמן שמנו לב שיש ילד אחד שממש מוציא אותו מאיזון. גם הגננת אומרת שהשילוב ביניהם מאוד בעייתי, ושכששניהם יחד קשה לה לנהל את הסיטואציה. אני ביקשתי מהבן שלי אינספור פעמים להתרחק ממנו, לא לשחק איתו ולא להיגרר אחריו. גם מהגננת ביקשתי שוב ושוב להפריד ביניהם ככל האפשר, אבל בפועל זה לא ממש מצליח. מה שהכי בולט הוא שבימים שהילד הזה לא מגיע לגן, הבן שלי עובר יום רגוע, משתף פעולה ומתנהג הרבה יותר טוב. לעומת זאת, כשהם יחד הוא לא רק מאבד את האיזון, אלא גם מחקה הרבה מההתנהגויות השליליות של אותו ילד, וזה מאוד מטריד אותי. הבעיה היא שהוא ממשיך עוד שנה באותו גן, והמחשבה שהם ימשיכו להיות יחד מאוד מלחיצה אותי. אני חוששת שההשפעה הזו רק תימשך אם לא יימצא פתרון. מישהי חוותה מצב דומה? מה עשיתן? האם הצלחתן לשנות את הדינמיקה ביניהם או שיש משהו נוסף שאפשר לעשות? אשמח לשמוע מניסיון שלכן. 🙏🏻💙
💬1 תגובות

תגובות (1)

משתמשת פורטי
משתמשת פורטי26 ביוני 2026 בשעה 11:52
תנסי לדבר עם הבן שלך. שהוא יבין בעצמו את הדברים. לשאול אותו אתה אןהב לשחק עם החבר הזה? ושאתם משחקים, זה דברים שטוב לך לעשות ואתה רוצה או שהוא מחליט מה עושים? אתה רואה אותו ועושה כמוהו? זה דברים טובים שהגננת מרשה ושמחה או דברים פחות טובים ולפעמים נענשים? ביום שהוא לא מגיע, איך אתה מרגיש? אתה מרגיש שאתה זה עצמך ויכול להחליט לבד על עצמך? זה בסדר לך להענש בגלל רעיונות שלו? אם יגיד שקשה לו ונגרר אז להגיד לו, מה היית רוצה שיהיה אחרת? מה אתה יכול לעשות כדי שזה יקרה לפתח בעצמו את החוסן, לדעת להגן על עצמו ולשים לב אם זה חבר טוב או חבר שפחות עדיף להתיבר אליו..