שאלות על לידה בשבוע 38: סימנים, ירידת מים וזירוז

הריון ראשון שבוע 38+1 קצת בלחץ מהלידה .. יש לי כמה שאלות אשמח שתענו לי (למי שיש ניסיון כמובן) 1. במידה ויש ירידת מים או צירים כמה זמן יש לי להגיע לבית חולים בערך? 2. האם אני אמורה להרגיש משהו לפני הצירים או הירידת מים? כאילו זה בא בפתאום או שהגוף כמה ימים לפני מתחיל כבר להרגיש אחרת מבחינת כאבים וכו.. 3. במידה ואני יגיע לשבוע 40 הבנתי שאני צריכה ללכת לבית חולים, אם יגידו לי שאפשר לעשות זירוז לעשות? 4. אשמח לטיפ או משהו שעזר לכם לפני או לקראת הלידה גם בלידה עצמה תודה 🥰
💬7 תגובות

תגובות (7)

משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 15:18
היי יקרה. אני ילדתי לפני שבוע (גם לידה ראשונה) והייתי לגמרי איתך בתחושות! זו חוויה שאין לך מושג מה את הולכת לעבור, שיכולה להתפתח למלא כיוונים וזה מלחיץ ומסקרן בו זמנית 🫶 אענה מהניסיון הטרי שלי: 1.בגדול ללידה יש 3 שלבים, שווה לך לקרוא על זה בלי קשר: שלב ראשון פתיחה 1-4 - צירים קלים, כל ציר הוא בערך דקה והמרווח ביניהם בהתחלה לא קבוע ואז קבוע ומתקצר, זה הזמן שלך לנסות לנוח ולהיות בבית כמה שיותר כי פשוט יגידו לך לחכות בחוץ. שלב שני - פתיחה 4-8 - פה הצירים כבר נהיים גם יותר אינטנסיביים ברמת הכאב וגם סדירים והמרווח מתקצר, זה הזמן לצאת לבית חולים אבל גם פה אמורות להיות לך כמה שעות יפות. שלב שלישי - פתיחה 8-10 צירי לחץ והלידה - פה את כבר בחדר לידה. מבחינת ירידת מים, ברגע שיש צריך לנסוע כי זה הנוהל של בית חולים למנוע זיהום. עם זאת צירים לא חייבים להגיע מיד ויכול לקחת להם זמן להתפתח. אני נגיד הייתי בבית חולים יומיים אחרי ירידת מים ואז קיבלתי זירוז כי לא התקדמו הצירים. 2. לגבי להרגיש, אני לא ציפיתי שזה יגיע וירידת מים פשוט באה משום מקום, אבל יש בנות שמרגישות שהתינוק ירד (התברג) והבטן העליונה ממש רכה שזה סימן, אני שמתי לב שנהיו לי חצקונים באזורים הורמונליים כזה יומיים לפני הירידת מים - קשור? אין לי מושג אבל זה גרם לי לחשוב. 3. אני עשיתי זירוז אחרי יומיים ירידת מים די בלית ברירה, אז חשוב לי להגיד שכל עוד את יכולה למשוך בלי זירוז תמשכי. זירוז פשוט גורם לצירים להיות יותר כואבים ולא מותאמים לקצב הטבעי של הגוף ככה שאם לא תכננת לקחת אפידורל, הסיכוי שתצליחי בלי הרבה הרבה יותר גבוה בלי זירוז. אם את דואגת אפשר לבקש שיעשו בדיקה של תקינות השליה - הדבר הכי מפחיד ב״הריון עודף״ זה שהשלייה מזדקנת וזו בדיקה שניתן לעשות כשאת באה למיון. בנוסף, חשוב לזכור שבהריון ראשון הממוצע של לידה הוא ב41+3 אז לא להיבהל אם לוקח לתינוקי קצת זמן להחליט מתי הוא יוצא. 4. משהו שעזר לי זה - לא לצפות ללידה מושלמת או בדיוק כמו שרציתי, לזרום עם החוויה, לנשום אותה, להסתכל על כל תחושה בגוף בסקרנות ולזכור שלא משנה מה קורה המטרה הכי חשובה היא ללדת תינוק בריא לאמא בריאה. בהצלחה אהובה זה קטן עלייך❤️❤️❤️
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 15:47
לידה ראשנוה שלי ילדתי שבוע 38+2 יום שישי בבוקר התחלתי להרגיש אבל זה היה סבבה לגמרי לא משהו רציני אבל לא הפסיק הלך וחזר אבל ממש סבבה ונסבל בצהוריים הייתי אצל ההורים התחיל להיות יותר כואב אבל עדיייין נסבל ממששש אבללל התחלתי לשים לב שזה סדיר תפעלתי את אפליקציה של הצירים בשעה חמש ככה האפליקציה רשמה שאני צריכה לצאת לבית חולים זה היה ממש סדיר וכן כואב אבל עדיין נסבל חזרתי הביתה עשיתי מקלחתתת התארגנתי יצאנו לבית חולים שש וחצי כמה בדיקות אחרי שעתיים בערך התחלתי להרגיש כאבים באמתתת כבר וזה היה ממש סדיר בדקו לי פתיחה הייתי פתיחה 3 אחרי הבדיקה התפוצצו המים וכבר הכאב נהיה בלתי נסבל נכנסתי לחדר לידה שעה 22:00 שעתי וחצי בוללללל ילדתייי לא הספקתי אפידורל
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 15:47
זה חכול הגיע בפצאומיות באמצע הכנת עוגיות או סתם ללא כול אזהרה וזה יכול חהגיע רק א8 ירדת מים
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 17:04
עוקבת הריון ראשון בדיוק כמוך..❤️
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 18:07
עשית קורס הכנה ללידה? אני ממש ממליצה אפילו מפגש-שתיים בבית שלך עם דולה זה יענה לך על כל השאלות ויעזור לך להתכונן. לגבי השאלות: 1. על ירידת מים אומרים עד שעתיים להגיע לבית חולים. לגבי צירים מחכים שיהיו סדירים: ציר כל 5 דקות או פחות למשך שעה ושכל ציר נמשך כדקה. בשלב הזה אפשר לצאת לבית חולים. 2. בימים שלפני אין תסמינים מקדימים (אפשר להיות כל חודש תשיעי עם צירים מדומים וכל מיני תסמינים שגורמים לחשוב שזה קרוב) יכול לצאת הפקק הרירי (לא תמיד הוא יוצא לפני הלידה) וגם אז זה יכול להיות עד שבועיים לפני הלידה. 3. אם אין שום סיבה רפואית לזירוז עדיף להימנע זה גורם לצירים חזקים מאוד יכול לגרום להאטות דופק מה שיכול לגרום להתערבויות נוספות. הכי נכון לגוף אם הוא מפתח את התהליך לבד. 4. אני קראתי את הספר לידה פעילה וזה מאוד עזר לי. כמה דברים שעזרו לי בזמן הצירים: 1. לא לשכב במיטה בכלל זה מגביר את הכאב משמעותית וקשה לקום אחרי שנשכבים אם צריך מוניטור לבקש מוניטור נייד. 2. לי היה הכי נוח על כדור פיזו אפשר לבקש כבר במיון או להביא מהבית. 3. מים מאוד מקלים על הכאב (זרם ישיר על האזור הכואב בגב/ ממש להיכנס לבריכה אם יש אפשרות) 4. בעיקרון כל לחץ נגדי לאזור הכואב מקל ממש על הכאב אז: לחיצות חזקות בגב (ע"י המלווה) כשאת דוחפת חזרה את הקיר/ טנס/ לחיצות שלך עם משהו קשיח כמו כדור טניס מאוד עוזר. 5. זה הרבה במחשבה להיות מרוכזת בציר עצמו לדעת שיש אחר כך הקלה עד הציר הבא לא לחשוב מה יהיה הלאה. גם אם את מתכננת ללדת עם אפידורל השלב עד שתקבלי אפידורל יכול להיות ארוך במיוחד בלידה ראשונה אז אני ממש ממליצה כן להכיר שיטות להקלה ומההתחלה (כשהצירים עדיין רגועים) לנסות כל מיני שיטות ולראות מה עוזר לך. לידה קלה!
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 18:38
טיפ שעזר לי בלידה עצמה שגיליתי לגמרי בטעות(נחנקתי ממים🤣) זה ששיעול עוזר ללחיצות
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 21:19
היי יכולה לענות לך רק על שאלה 3 אני ילדתי עם זירוז בגלל סיבה רפואית (האטה בדופק של העובר) כל עוד אין סיבה נראית לעין אל תעשי זירוז , סתם לא הכי נעים