תינוק בן 10 חודשים מסרב לאכול מוצקים - איך מתמודדים?

הבן שלי תיכף בן 10 חודש, ויש לי קושי מאוד גדול בלאכיל אותו מוצקים.. הוא אוכל רק ארוחת בוקר ובצהריים לא משנה מה אני מנסה לתת לו הוא מסרב סוגר תפה מעיף תצלחת.. אני כל יום כל היום מנסה מתכונים חדשים מהאינטרנט יושבת איתו בלי לחץ, אבל כלום לא עובד לי, כל היום מכינה וזורקת ישר😢 אמרו לי בגלל השיניים אבל הנה יצא לו 4 שיניים ואנחנן בתקופת רגיעה והוא עדיין מסרב לאכול חשוב לי לציין שהוא יונק רגיל בבקשה תעזרו לי כל טיפ אני כבר ממש מתוסכלת מהמצב 🙏
💬10 תגובות

תגובות (10)

משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 11:47
תני לו זמן. מה הלחץ. תני לו מהצלחת שלך שיראה שאת אוכלת אותו דבר. רוצה יאכל, לא לא. מתישהו הוא יתחיל. הגדולה שלי התחילה לאכול ארוחות מלאות רק בשנה וחודשיים והכל בסדר. יכול להיות שהוא כבר עייף ומיצה את היום, וזה פשוט יגיע מאוחר יותר.
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 11:51
אני אוכלת איתו את אותו הדבר, ומה הלחץ?? כן כשילד יורד במשקל יש לחץ, אפשר לענות בצורה קצת יותר מתחשבת
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 11:54
זה לא נאמר בקטע רע, זה נאמר כי יש נשים שנלחצות כי טיפת חלב מגזימות לפעמים עם ה- הילד בן חצי שנה למה הוא כבר לא אוכל סטייק. אם הוא יורד במשקל זה משהו אחר. אבל זה לא קשור לארוחת ערב כי בגיל הזה מניקים/נותנים בקבוק לפי דרישה, עד גיל שנה לפי משרד הבריאות. אם הוא לא אוכל ארוחת מוצקים הוא אמור להחליף את זה בתמל או הנקה. ארוחות ביניים הוא אוכל? הוא אוכל מספיק תמל/הנקה?
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 12:00
הוא יונק הרבה ואוכל בוקר ובערב קצת פרי, צהריים הוא לא אוכל בדרך כלל
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 12:09
יש ילדים שלוקח להם יותר זמן להתחבר למוצקים וזה בסדר, במיוחד בגיל הזה. כמו שאמרתי הגדולה שלי התחילה לבסס ארוחות רק בשנה וחודשיים, עד אז כל ארוחה היה רק טעימה וזהו. גם את הארוחות האלה ביססה רק כי היה משבר תמל איפה שגרנו, לא היה את התמל שהיא אוהבת ולא הסכימה לשום דבר אחר. יומיים לא אכלה כלום ואז בבת אחת התחילה לאכול 3 ארוחות מלאות. גם לקטנה שלי לקח לא מעט זמן. בינתיים שלא ירד במשקל הייתי מגדילה כמות ארוחות- מניחה ירקות או פירות או דברים אחרים על השולחן שיאכל לגשת אליהם כשרוצה, ואוכלת מהם גם, כי זה מעחה להם את החשק שאמא מתלהבת ממשהו, ואולי מוסיפה הנקה. אפשר לנסות לעשות הפסקה כמה ימים מארוחות ערב, ואז מנסה שוב להציע. כדאי לבדוק אם כשהוא יושב לאכול הוא לא רעב מספיק (מהר מדי לאחר ארוחה אחרת, או הנקה), או אם אולי עייף מדי. הייתי אומרת אולי לא טחון כי אולי זה המרקם, אבל אני מבינה שהוא אוכל כמוך אז זו בטח לא הבעיה. יכול להיות שהוא גם מצפה למשהו אחר. אולי ההנקה באה מהר מדי אחרי האוכל, אז הוא לא אוכל בגלל זה. קיבלתי המלצה להרחיק את ההנקה/בקבוק מהאוכל. ככה עם הזמן ילמד שאם הוא רעב- כדאי לאכול. לא צריך הרבה. 20 דק, גג חצי שעה. זה המון זמן עבורם. מאמא של חברה שהיא תזונאית ילדים, הבנתי שאפשר להוסיף שומן בריא לאוכל, כשהקטנה שלי גם לא זזה במשקל אז ירדה באחוזונים. חמאת בוטנים, שמן זית וכדומה. אישית
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 12:10
לא ללחוץ, ולא להכיו במיוחד, מה שאת מבשלת בשבילכם תביא לו קצת
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 12:11
מציעה לך להפסיק להכין מתכונים במיוחד... תכיני מה שאת אוכלת (בהנחה שזה לא אוכל מעובד ולא מלא סוכר) ופשוט תניחי לו על המגש ותני לו לבד. בשנה הראשונה הדבר העיקרי הוא בניית מערכת יחסים בריאה עם אוכל. לא ללחוץ, לא להאכיל, לתת לו להתלכלך וללכלך, לתת לו לשלוט לבד במה וכמה נכנס לו לפה... יש תינוקות שמבססים מוצקים מאוחר יותר וזה ממש בסדר
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 12:12
וכמו שאחרות אמרו, לא להכין במיוחד. מה שאת אוכלת זה מצוין. הם דווקא מעדיפים את המוכר. החדש זר להם ולא מושך אותם. הם לא חושבים כמונו- הו הנה משהו חדש זה מעניין. עבורם זה- אני לא מכיר את זה, מה זה, לא רוצה..

רוצה לראות תגובות נוספות?

הורידי את אפליקציית פורטי לצפייה בכל התגובות