משתמשת פורטי24 ביוני 2026 בשעה 06:51
אני כבר באמת לא יודעת אם אני מגזימה או שהייתן מרגישות כמוני, ואשמח לשמוע בכנות מה הייתן עושות במקומי.
אני בת 28, נשואה 5 שנים. בעלי בפרק ב’ ואני בפרק א’. יש לנו ילדים משותפים.
לאורך השנים היו הרבה דברים שפגעו בי בזוגיות, ואני מרגישה שאני היחידה שנלחמת עליה ומנסה לתקן.
בשלב מסוים בעלי אמר לי במפורש שבמשך כ-3 שנים מהנישואים שלנו הוא עדיין היה מאוהב בגרושתו מבחינתי זה היה שבר גדול מאוד.
בנוסף, כשהיינו יוצאים יחד היו פעמים שהיה מעיר על נשים אחרות מולי משפטים כמו: “שווה מכה”, “אם לא הייתי נשוי הייתי מביא אותה” ועוד בכל פעם זה גרם לי להרגיש מושפלת וחסרת ערך.
כשהוא כועס לפעמים יוצאים ממנו דברים שקשה לי לשמוע גם כלפיי וגם כלפי הילדים היו מקרים שבהם קילל את הבן שלי או דיבר עליו בצורה משפילה ופוגענית היו גם מקרים שבהם הילדים הגיעו למסגרות וחזרו על משפטים אלימים כמו “אבא שלי ישבור לך את העצמות” ו”אבא שלי ירסק אותך” עד שהגננת העירה על כך.
גם כלפיי יש לא מעט זלזול לפעמים ליד הילדים ומה שהכי קשה לי זה שלאחר מכן הוא מציג אותי כאילו אני הבעיה כאילו אני הרגישה מדי או הבעייתית בזמן שהוא הקורבן.
במשך כל השנים ביקשתי שוב ושוב טיפול זוגי לא כי אני חושבת שאין לי מה לשפר בעצמי אלא כי בעיניי כשיש בעיה בזוגיות שני הצדדים צריכים להיות שם. הוא מסרב בעקביות וטוען שהבעיה היא רק אצלי ושאני היחידה שצריכה טיפול.
אפילו הצעתי שלא ילך לטיפול אמרתי לו שייקח כמה שעות לעצמו בלי טלפון ובלי הסחות דעת ילך להתבודד לדבר עם השם שיעשה חשבון נפש יחשוב על החיים שלנו על הילדים על מה הוא רוצה לתקן ולהשיג בהמשך הדרך התשובה שלו הייתה: “זה בזבוז זמן”.
אני מרגישה שבמשך 5 שנים אני מחזיקה את הקשר הזה בשתי ידיים תמיד מנסה להבין להכיל את לסלוח, לתקן ולחבר אבל ברגע שאני בעצמי צריכה לקבל קצת בחזרה אני לא מוצאת אותו שם.
יש גם משפט שהוא אומר לי לא מעט: “אני מחזיק פרה שלמה בשביל כוס חלב, וגם את כוס החלב אני לא מקבל.”
כשאני מסבירה לו שהריחוק שלי הכעס שלי או הקושי שלי קשורים להתנהגויות שפגעו בי לאורך השנים הוא עונה: “למה את חיה בעבר? תתקדמי.”
אז אני באמת שואלת אתכן: אם הייתן נשואות לגבר שמודה שהיה מאוהב באחרת במהלך הנישואים, שמסרב לכל ניסיון לטיפול זוגי או חשבון נפש, שמשפיל ומזלזל לפעמים בכן ובילדים, ושבכל פעם שאתן מעלות כאב אומר לכן “תתקדמי” מה הייתן עושות
אם הייתן נשואות לגבר שמודה שהיה מאוהב באחרת במהלך הנישואים, שמסרב לכל ניסיון לטיפול זוגי או חשבון נפש, שמשפיל ומזלזל לפעמים בכן ובילדים, ושבכל פעם שאתן מעלות כאב אומר לכן “תתקדמי” מה הייתן עושות?
הייתן ממשיכות להילחם על הקשר? מציבות תנאי ברור לשינוי? או מתחילות להבין שאי אפשר להציל לבד זוגיות ששני אנשים צריכים
💬14 תגובות