אמא טרייה עם טיפול נפשי: איך מתמודדים עם חוסר שינה ותפקוד?

היי לכולם! אשמח לשמוע מה דעתכן בנושא שמעסיק אותי לאחרונה. אני אמא טרייה לתינוקת מקסימה בת שמונה חודשים ואני מאושרת לצידה ולצד בעלי. כולכם יודעות שמעבר לשמחה ולאושר שמציף יש גם אתגרים ואחד מהם הוא הקימה בלילה - אני קמה איתה בלילות בנוסף לתרופה שאני נוטלת לאיזון ולטיפול הנפש שלי מה שגורם לי לקצב חשיבה מואט ולתפקוד איטי הרבה יותר כולל דיבור. חוסר שינה וכדורים גורמים לי לטשטוש והערפול כבדים מאוד ובלבול בנוסף להאטה בחשיבה בדיבור ובתפקוד. אתמול שוחחתי על כך עם בעלי בקשר לשאלה למה לא מקבלים אותי למקומות עבודה ובעלי העיר לי על כך ואמר שאני מצטיירת אצל אנשים בתור טיפשה כיוון שכששואלים אותי שאלות אני עונה באופן מנותק לחלוטין מהשאלה ובכלל אני מרגישה שלא מצליחה לבטא את עצמי כמו שרוצה וזה היה ממש מתסכל ובכיתי. לעולם אל תשפוט בן אדם עד שנעלת את נעליו. אני הכי לא טיפשה, יש לי פוטנציאל להיות עובדת מעולה,עשיתי תואר ראשון,יש לי המון מה להגיד על כל מיני נושאים וחבל לי שככה הסביבה תופסת אותי,אני מרגישה פספוס ענקי מהסביבה ומכך שלא מצליחה למצוא עבודה. מצד שני,לצד העייפות אני מתחזקת את הבית,מבשלת, מנקה, מכבסת,מטפלת בילדה באופן מלא,ממשיכה להגיש קורות חיים,ניגשת לראיונות כשמזמנים אותי ועושה הכל על מנת שבעלי יקבל אישה מתפקדת שעושה הכל בלי להישבר ובלי להתלונן לרגע. אני לקחתי על עצמי לקום עם הילדה בלילות על מנת שלא להכביד על בעלי שעובד קשה על מנת לפרנס ושכלום לא יחסר לקטנה שלנו ולנו כמשפחה וזאת בניגוד מוחלט לעצת הרופא שמטפל בי שאומר שאני מחויבת לישון בלילות כדי להמנע מהתקף וחלילה מאשפוז. האם יש מישהי שהתמודדה עם מצב דומה? ומה אתן חושבות עלי
💬29 תגובות👍1 לייקים

תגובות (29)

משתמשת פורטי
משתמשת פורטי23 ביוני 2026 בשעה 17:45
אני חושבת שבעלך ניסה להגיד משהו אחד ויצא לו עקום. מניחה שהוא לא חושב שאת טיפשה אלא שבגלל הנסיבות זה מצטייר ככה. זה יוצר בעיה, כי יש לך דקות ספורות להרשים את מי שמולך. אני חושבת גם שבעלך צריך להבין את המצב ולבוא לקראתך יותר. אנחנו לא סופרוומן, ואנחנו לא יכולות לעשות הכל. איפה שהוא יצא מצב שהפמיניזם, שעם כמה שאני תומכת בו ואוהבת אותו, אבל הוא עוד לא הושלם, ובנוסף לעובדה שאנחנו יוצאות לממש את עצמינו ולעבוד, אנחנו עדיין נשארנו עם מטלות הבית וניהול המשפחה. ובעלך צריך לתת יותר יד. אז אולי ביום לפני שיש לך ראיון, תעשי פחות בבית, ותכנסי למיטה מוקדם יותר, ובעלך יקח על עצמו קצת יותר? בסופו של דבר הילדה גם שלו והוא לא צריך להיות על תקן "עוזר לי בבית" אלא "הוא חלק שווה בבית ועושה כל מה שיכול". שהוא יאפס בית בסוף יום, וירדים את הילדה, או לפחות ינסה לקום אליה קצת יותר בלילה. כשאני לא עבדתי נתתי לבעלי לישון חופשי ואני הייתי היחידה שקמתי אליה. אבל הבהרתי, וזה היה די מובן מאליו, שברגע שאני חוזרת לעבוד, הקימה בלילות תתחלק, ובערב הוא יעשה יותר. ובערב הוא בא וסידר, והכין אוכל ליום אחרי וקם בלילות. וכולנו חיים ושמחים והכל בסדר.
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי23 ביוני 2026 בשעה 17:50
קודם כל תודה ענקית על התגובה ועל ההבנה. זה לא שהוא לא לוקח חלק - אני הצעתי לו שבגלל שאני לא עובדת לקחתי על עצמי לקום איתה בלילות וגם לטפל בה במהלך היום בשביל שלא ילך סחוט לעבודה. בנוסף אשתף שלקחתי על עצמי בתקופה של מחזור ועד ליל הטבילה לקום עם הקטנה בלילות כי הוא העיר לי שהוא מרגיש שהכל נופל עליו אז עשיתי החלטה אמיצה והלכתי עליה עד הסוף בשביל להקל עליו כי הוא מקור הפרנסה היחיד והעיקרי בבית.
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי23 ביוני 2026 בשעה 19:02
אפשר לשאול אותך איזה כדורים את לוקחת ? אני במצב דומה מקבלים אותי לעבודה אבל אני לא שורדת בה כלכך.. אם את צריכה לישון כדאי לך לעשות את זה אני לקחתי על עצמי המון אחרי הלידות ובסוף היה לי התקפים וזה לא שווה לרגע! אם צריך שהוא גם יקום בלילה יש לי ילדה וזה מה יש
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי23 ביוני 2026 בשעה 19:13
סרוקוול
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי23 ביוני 2026 בשעה 19:14
הבעיה שלי שהמקומות עבודה היחידים שמקבלים אותי זה לפי קריאה ובשכר זעום ולא עבודה קבועה
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי23 ביוני 2026 בשעה 19:15
מדובר לרוב בעבודות שנחשבות השלמת הכנסה ולא הכנסה קבועה ומסודרת שאת יודעת מה קורה איתך כל חודש ושלא לדבר על זה שאין אופציות קידום
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי23 ביוני 2026 בשעה 19:22
למה את חושבת שלא מקבלים?
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי23 ביוני 2026 בשעה 19:29
בגלל התגובה הכימית של המוח לתרופות בשילוב עם עייפות נלווית כתוצאה ישירה מהלילות הלבנים.

רוצה לראות תגובות נוספות?

הורידי את אפליקציית פורטי לצפייה בכל התגובות