יש לי ילדה בת 5 עוד מעט והיא אובחנה באוטיזם תפקוד גבוה אני חושבת שזה אבחון שגוי היום הלכתי לרופא למעקב והביאו רופאה חדשה הסברתי לה את המצב שזה התחיל מזה שהילדה בסביבות גיל שנתיים לא דיברה ופתאום מפה לשם אובחנה באוטיזם היום היא מדברת הכל יוצרת קשרים אוהבת ילדים אוהבת ללכת לגן אוכלת טוב מה שלא היה בכלל בזמן שהייתי בבדיקה הילדה קמה לנשק אותי והיא לא שיתפה פעולה עם הרופאה היא מאוד ביישנית על סמך זה שהיא נישקה אותי הרופאה אומרת ילדים עם אוטיזם נוטים לנשק ולחבק אותה פתאום ככה בלי סיבה וזה שהיא מתביישת זה בסדר אבל עד כדי כך זה מאפיין האוטיזם וגם היא הביאה קופסה עם תמונה של נר יומהולדת ובפנים שמה עפרונות והיא שואלת את הילדה אם מישהו היה נגנזה מה היה חושב שיש בקופסה אז הילדה לא ענתה עד שבסוף אמרה לה נר אז הרופאה אומרת זה גם מאפיין ילד עם אוטיזם שלא יודע איך האחר חושב אני חושבת שהיא טועה והיא מדברת המון שטויות יכול להיות שאני טועה אבל מישהי שעברה משהו דומה או מבינה ויכולה באמת לומר לי האם הדברים האלה נכונים ומה עליי לעשות הלאה אבחון חדש? אשמח לשמוע
הריון ולידההריון ולידה
💬6 תגובות

תגובות (6)

משתמשת פורטי
משתמשת פורטי17 בפברואר 2025 בשעה 20:06
הילד שלי אובחן עם אוטיזם בגיל שנתיים ושמונה חודשים והסיבות שרשמת כאן ממש לא קשורות לאוטיזם , הייתי הולכת במקומך לאיבחון נוסף אצל רופא אחר
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי17 בפברואר 2025 בשעה 20:32
נשמעת ילדה בתפקוד רגיל לגמרי לגמרי!!! מעציב שממהרים לחרוץ גורלות של ילדים קטנים ולאבחן בצורה שגויה כזו קטונתי מלאבחן אבל תלכי דחוף לעוד איבחונים כדי להיווכח אחרת!!
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי17 בפברואר 2025 בשעה 20:45
תודה בנות על המענה אני כבר מזמן רואה שמבחינת שפה היא ממש מדברת לפני שנה לא ציירה כלום היום מציירת וצובעת מאוד יפה הרופאה ביקשה ממנה שתצייר לה ילדה בת שלי צעירה ילדה עם עיניים עגולות אז הרופאה אומרת לי אני רואה שבאבחון שנה שעברה היא לא ציירה והיום כן אז כן יש שיפור אבל בגילה כבר מציירים עיניים לא עיגולים אלא נקודות ציור העיניים גדול מדי ואז היא שואלת אותי מה ה דרגה שנתנו לה או ציון פעם קודמת אמרתי לה אני לא יודעת אז היא הסתכלה ואומרת אה זה היה 70 וקצת ועכשיו אצלי יצא 80 וקצת ..הסברתי אבל זה היה לפני שנה ואז הילדה באמת לא דיברה ובגלל זה היה לה קשה בכל התחומים אם זה בגן אם זה בדיבור אם זה בהתנהגות אבל היום תודה לאל היא מדברת מביעה את עצמה משחקת עם ילדים הבעיה שכן קיימת זה שהיא קצת בכיינית בוכה מכל דבר אבל מעבר לזה הכל השתפר אצלה אני כל יום מופתעת מחדש מאיך שהיא מציירת בונה עם המגנטים איך היא מדברת ואז היום במקום לשמוע שבאמת האבחון שלהם שגוי היא עושה לי כן אני מבינה שקשה להורים לשמוע את זה אז הם מנסים להדחיק את המחשבה ולא רוצים להאמין אז הם אומרים אין לבת שלי וגם הורים לילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה קשה להם לראות את הקושי ביצירת קשר אני לא הבנתי איך היא הגיעה לכל זה כשהילדה אפילו לא רצתה לדבר איתה
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי17 בפברואר 2025 בשעה 21:08
תראי בגלל שיש אבחנה (ואת הולכת לאבחון אז הם נשענים על האבחנה הראשונית) את כאמא תנסי אפילו לא לבד תעזרי בחברות ואמהות אחרות לידך לצפות בה בגן שעשועים עם ילד/ים שמכירה מהגן בדגש על העניין החברתי ( האם מדברת מתקרבת מתמידה במשחק מבינה אותם ומפרשת נכון סטואציות חברתיות.. או שמתקשה מתוסכלת ובוכה ונמנעת..) אוטיזם בתפקוד גבוה יש רכישת שפה, יש דיבור, יש אפילו תחום שאפשר להיות גאונים בו (מתמטיקה/ דינוזאורים/ מוזיקלי/ זיכרון מאוד מאוד טוב..) מה שכן יבלוט זה הפרשנות השונה לגבי מצבים וסיטואציות חברתיות וקושי ללמוד מחיקוי אחרים כי אני פחות מודע אליהם.. לדוגמא ילד משחק תופסת עם חבריו, נהנה רץ ובורח עד שתפסו אותו - באותו רגע לא פירש נכון חשב שרוצים להרביץ לו והתחיל להכות את הילד שתפס אותו במשחק.. (הוא הסביר למה הרביץ כי חשב שרוצים להרביץ לו..) זה ההבנה חברתית ופרשנות שגויה וזה הרבה פעמים מתסכל ומביא בכי.. האם קשה לה עם שינויים? למשל אם תקחי אותה למקום אחר איתך בבוקר ואז לגן מאוחר( יהיה לה סדר יום משובש)- זה יפריע לה ? יטריד אותה?

רוצה לראות תגובות נוספות?

הורידי את אפליקציית פורטי לצפייה בכל התגובות