הילד שלי בן 2.8 עפ עיכוב שפתי עד 2.3 לא דיבר בכלל ובחודשים האחרונים מתפרצות אצלו מילים - אמנם לא הוגה אותם מדוייק ולא מחבר בינהם אבל מבינים אותו נתחלנו בגיל 2.3 מעקב בהתפתחות הילד ראה אותו פרופסור 40 דק' ואמר שככל הנראה בגלל השפה תהיה לו בעיית תקשורת ואחן להעביר אותו לגן עירייה בגלל זה וגם בגלל שלא מדבר בשפה עברית, הולך לגן פרטי מגיל 1.8 , בכל תקופת הקורונה היה הבית איתי ובפועל התחיל ללכת רצוף לגן רק מהיותו בן 2.4 , לאחר אבחונים נוספים שבינהם ניה אבחון פסיכןלוגית שהגיעה לגן לראות את האנטרקציה הקבוצתית החליטה שלילד יש בעיית תקשורת כח שיחק עם ילדה שקראו בשמה היא קמה, הוא זרק לעברה מבט ולאחר מכן המשיך לשחק.. הם ממליצים על גן תקשורת למרות שאותה פסיכולוגית טוענת שהילד תמיד יוצר קשר עין משתף פעולה אך לא תמיד מעוניין לשחק עם ילדים אחרים..אני ממש שבורה ולא יודעת מה לעשות, רק עכשיו הילד התחיל לחזור לשיגרה להעהיר אותו לגם ששם כולם מדברים בשפה שאינו מבין , פנים חדשות, ילדים שהוא לא מכיר, רוצה לציין שאותו הפרופסור מאז לא פגש את הילד ואף הופתע לגלות שכבר יש לו אוצר מילים מכובד לפרק זמן קצר , עדיין מתעקש על גן תקשורת וטוען שאולי העוד פחות משנה נראה שהילד לא צריך אותו יותר, מרגיש לי שהאבחון לקוי ביקשתי אבחון בשפה שהחלד מבין נאמר לי שאין אפשרות , הם ממש ממהרים לשים חותם על הילד כ"על הספקטרום קל עד בינוני" .. מה הייתן עושות? לא יודעת למי לפנות עם צמ להתייעץ .. לא לשפוט בבקשה רק להביע עמדה בצורה אובייקטיבית ומכבדת מדובר בעתיד של ילד🙏
אמהותאמהות
💬36 תגובות

תגובות (36)

משתמשת פורטי
משתמשת פורטי6 באוגוסט 2021 בשעה 18:22
איזה שפה הילד מדבר?
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי6 באוגוסט 2021 בשעה 18:30
רוסית
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי6 באוגוסט 2021 בשעה 18:33
עשו לו גם אבחון של קלינאית תקשורת, חד משמעית היא אמרה שלמעט עבודה עם קלינאית תקשורת הוא לא צריך שום גן מיוחד, בשיחת סיכום היא לא נכחה ושאלתי למה לא לוקחים את החוו"ד שלה בחשבון, התעלמו והתעקשו שזאת האבחנה ואנחנו יכולים לקבל או לא
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי6 באוגוסט 2021 בשעה 18:35
עברית או מדבר? לדעתי זה גם רק עיניין של קלנאית תקשורת תלכי לאבחון נוסף

רוצה לראות תגובות נוספות?

הורידי את אפליקציית פורטי לצפייה בכל התגובות

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך