אם עברתי הריון כימי ונכנסתי אחרי חודשים שוב להריון עושים פידיון הבן ?
הריון ולידההריון ולידה
💬4 תגובות

תגובות (4)

משתמשת פורטי
משתמשת פורטי3 במרץ 2024 בשעה 09:01
כן
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי3 במרץ 2024 בשעה 09:01
תשאלי רב ❤️
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי3 במרץ 2024 בשעה 09:12
כן, יש שבוע מסויים לדעתי 5 אם אני זוכרת נכון שלפניו זה כביכול עדיין לא נחשב כעובר ולכן עדיין עושים
משתמשת פורטי
משתמשת פורטי3 במרץ 2024 בשעה 09:55
שאלה שנשאלה לגבי הפלה בשבוע 8: מאימתי נחשב העובר לנפל שפוטר את הנולד אחריו? בגמרא נאמר כי "המפלת ליום ארבעים... הבא אחריו - בכור" (שם), והיינו שעד יום הארבעים להריון אין העובר נחשב כיצירה וכנולד, ולכן, אם הפילה עד יום זה, אין העובר פוטר את הבא אחריו מבכורה, ורק מיום הארבעים-ואחד נפטר הבן שייוולד אחר כך, וכן נפסק להלכה (שולחן ערוך, יורה דעה סימן שה, אולם יש מהראשונים שמוסיף ש"כל זמן שאין איבריו מרוקמים, אין פוטר הבא אחריו, ואפילו בזמן הזה סומכים על כך" (מהרי"ק שורש קמג, הו"ד ברמ"א שם). כוונתו שאף אחרי ארבעים יום, כל זמן שאין לעובר צורת איברים - אינו נחשב כוולד, ואין הבא אחריו נפטר מפדיון. דעה זו לא מוסכמת על כל הפוסקים, וכתבו האחרונים שרק כאשר ראו בוודאות שאין לעובר צורת איברים - רק אז הנולד אחריו חייב בפדיון. אולם כאשר הדבר בספק, אנו סומכים על החזקה שמיום ה-41 יש לעובר איברים, והבא אחריו פטור. מסקנה כותב אחד הפוסקים, שאפילו מי שרוצה להחמיר על עצמו ולקיים את מצוות הפדיון, לא יברך על הפדיון, ולא ברכת "שהחיינו", אלא יתן לכהן חמישה שקלים בלי ברכה, שהרי ברכות אינן מעכבות (שו"ת חכם צבי קד, וע' פת"ש, אות כט). וכך הורו פוסקים אחרונים לנהוג, כלומר לפדות בלי ברכה ("חוכמת אדם" קנ, כ, וע' שו"ת יבי"א ו יו"ד כו, ושם לעניין ברכות). כל זה, כאשר אין ידוע אם נתרקמו איבריו של העובר, ולא ראו זאת. אולם אם ידוע (באמצעות האולטרסאונד) וראו התרקמות איברים של העובר שנפל, הרי הנפל פוטר את הבן שנולד אחריו ממצוות הפדיון. בנוגע אליכם, מכיוון שמדובר ביום ה-36-37 מתחילת ההריון, הרי שגם אם ראו את הדופק באולטראסאונד לפני ההפלה, רואים בעצם רק את ה"שק" ואת פעימות הלב, ולא את התרקמות האיברים. מדובר אם כן, בהפלה לפני יום הארבעים, ולכן פדיון הבן מתקיים כרגיל עם ברכה. כל טוב

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך