מזל טוב! אתם הורים – ילד ראשון במשפחה

מזל טוב להורים החדשים, המתנתם, דמיינתם ורקמתם חלומות על הרגע הזה במשך תשעה חודשים לפחות והנה הוא הגיע. מסביבנו כולם מאותתים לנו שילד חדש הוא האושר בהתגלמותו, תמונות בפייסבוק של אמא אוחזת בתינוקה בפעם הראשונה תחת הכותרת: אהבה ממבט ראשון, חברים עם תינוקות לא מפסיקים לדבר על הילדים שלהם וכבר השרירים בפנים כואבים מלחייך לטריליון התמונות שמציגים בפניכם. כולם מאושרים ושמחים ומציגים תמונה ורודה.

הפער בין מה שהובטח, בין איך שציפינו להרגיש לאיך זה בפועל יכול לפעמים להיות רחוק שנות אור מהמציאות.
ובמציאות אתם עם תינוק קטן שלא מפסיק לבכות ולצרוח, אתם מפחדים להניח אותו אך לא הלכתם לשרותים כבר יום שלם, הבגדים שאתם לובשים מלאי פליטות ובכלל קשה לזכור איזה יום היום ובמה הוא שונה מאתמול.

כשהייתי בהריון השני שלי נזכרתי בחוויות של חופשת הלידה הראשונה, תחושות של עצב, בדידות, תסכול הדהדו חזק ומשום מה אף אחד לא מדבר על זה. בתור אמא בחופשת לידה מציעים לי כתבות בנושא איך להיות אמא סקסית או איך לגרום לתינוק שלי לישון לילה שלם מגיל אפס אך אף אחד לא מדבר על הקשיים האמיתיים. ולכן החלטתי ליצור מעגלי אמהות לנשים אחרי לידה – מקום לקבל תמיכה, אהבה ותחושת סולידריות כי כולנו עוברות אותו דבר, בכל מחזור של המעגל אני מתרגשת מחדש לראות אמהות נפתחות באומץ לגבי החוויות שלהן והכוח שאנחנו שואבות זו מזו להתמודד עם התקופה המאד מורכבת ולא פשוטה הזאת.

זה מתחיל מההבנה של תחושת אחריות עצומה, שזו באמת ההחלטה היחידה שלקחנו על עצמנו שאי אפשר להתחרט עליה, זה תפקיד של 24/7, בלי הפסקות, בלי ימי חופשה ומחלה ובלי שהצד השני יתחשב בתחושותינו וכמובן בלי תגמול כספי.
משם צומחות תחושות אשם שאלה יתלוו אלינו לכל אורך חיינו כהורים. למה עשיתי ככה? ככה? מה עשיתי לא בסדר? איך צריך לעשות? כאילו יש תשובות של נכון או לא נכון בהחלטות של גידול ילדים.
זה מחלחל אל הזוגיות שדי נעלמת בתקופה הזאת ואנחנו הופכים לשותפים למשימות, כורעים תחת הנטל ומאשימים זו את זו מי ישן יותר ומי עושה יותר.

ההשפעה של ההורמונים אצלנו הנשים חזקה במיוחד בתקופה הזאת ואנחנו נמצאות בלופים של עצבות ודכדוך.

חשוב להבין שהכל טבעי, תנו ביטוי לכל מה שאתם מרגישים זה באמת קשה. זו באמת תקופה שבה אנחנו מארגנים את עצמנו מחדש, יוצרים משפחה. מה שהכרנו עד כה נהרס ובמקומו נבנה מבנה חדש וזה לוקח זמן להבין מי אנחנו בתהליך הזה, איך עושים את זה, איך אנחנו רוצים להתנהל.
תנו לחוויות החדשות לחלחל, תנו לעצמכם זמן להירפא, להשתקם, להבין, להכיל את החיים החדשים שלכם. ממליצה להקיף את עצמכם בתמיכה, באנשים שעושים לכם טוב, שמבינים ומחזקים אתכם. תחזיקו חזק זו בזה אתם כל מה שיש לתינוק/ת שלכם ויחד אתם כוח מופלא.

קחו נשימה ואפשרו לעצמכם לגלות את ההורים שאתם.
אני בטוחה שאתם שאתם עומדים לגלות דברים מופלאים בדרך.

מאמינה בכם,
שרון לב צוקרמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top