סוגי תמ"ל – תרכובת מזון לתינוקות

את לפני לידה או בדיוק אחרי, את לא מניקה מסיבות רפואיות או שפשוט החלטת שלא, שזה בסדר גמור. אנחנו כאן בדיוק בשביל לעזור לך להחליט איזה תמ"ל הכי מתאים לבייבי שלך.

אז מה זה תמ"ל בכלל?

תרכובת מזון לתינוקות אשר לא מוזנים על ידי חלב אם. בארץ ישנם ארבע חברות המספקות תרכובות מזון לתינוקות – מטרנה, סימילאק, נוטרילון ושופרסל בייבי. לכל חברה יש מרכיבים שעליהם היא שמה דגש.

סוגי תמ"ל

נתחיל עם מטרנה. למטרנה מספר מוצרים אותם תוכלי להתאים לתינוקך לפי צורך. מטרנה חלבי או מטרנה צמחי לרגישים ללקטוז העשירים באומגה 3 ואומגה 6 ורכיבים תזונתיים רבים אשר תורמים להתפתחות תינוקך. מטרנה משווקת גם סדרת מוצרים הנקראים מטרנה EXTRA CARE שזו סדרה המותאמת לבעיות מיוחדות שעלולות להופיע אצל תינוקך כמו למשל גזים או פליטות. מוצר נוסף מבית היוצר של מטרנה הוא הGOLD. פורמולה זו היא המתקדמת ביותר שיש לחברה להציע כיום עם מרכיבים חדשניים בעולם תרכובות המזון לתינוקות: רכיב HMO – רכיב שנמצא בחלב האם ומעניק לתינוק הגנה מפני חיידקים שמחזקת את מערכת החיסון, מעודד שגשוג חיידקים פרוביוטים חיוביים ומגן על מערכת העיכול של התינוק. רכיב נוסף הוא הלקטוז- מעניק אנרגיה לתינוק ותורם לספיגת הסידן בגופו.

חברה נוספת מוכרת ביותר בתחום היא סימילאק. גם לסימילאק יש מספר מוצרים שאותם תוכלי להתאים לתינוקך לפי צרכיו. המוצר הראשון הוא סימילאק אדוונס. בנוסף לכל הויטמינים והרכיבים התזונתיים כמו אומגה 3 ואומגה 6, הוא עשיר בסיבים תזונתיים שמעודדים צמיחה של חיידקים פרוביוטים וגם בנוקלאודיטים המסייעים בבניית תאי מערכת חיסונית. גם לחברת סימילאק יש מוצר GOLD עם מרכיב הHMO החדשני שמדמה חלב אם שתורם להגנה חיסונית, מסייע בצמיחת חיידקים פרוביוטים וקל לעיכול.

גם חברת נוטרילון מייצרת תרכיבי מזון לתינוקות. לחברה זו יש מספר פורמולות שונות שכל אחת מתמקדת ברכיבים מיוחדים. נוטרילון קומפורט להקלה בגזים וקוליק (כאבי בטן אצל תינוקות), נוטרילון HA  שזו פורמולה מיוחדת לתינוקות בעלי אלרגיה לחלב, נוטרילון AR אשר עוזרת במקרים של פליטות מרובות בקרב תינוקות וכן נוטרילון לאלרגיות למזונות שונים. הפורמולות של החברה נחשבות לקלות יותר לעיכול ולכן במידה ותינוקך סובל מבעיות שונות במערכת העיכול אולי תעדיפי את השימוש באחת מהפורמולות האלו.

עוד חברה שמשווקת תמ"ל היא שופרסל בייבי מבית היוצר של חברת PERRIGO האמריקאית. התרכיב על בסיס חלב ובו רכיבים תזונתיים רבים כמו בשאר החברות . חיידקים פרוביוטים, אומגה 3, אומגה 6 וויטמינים רבים שתורמים להתפתחות התינוק.

חשוב לדעת

על פי משרד הבריאות חלב אם הוא המזון האידיאלי לתינוקך ושההנקה היא התזונה הבריאה ביותר עבורו. במקרים מסוימים עקב סיבות רפואיות או סיבות אחרות אין אפשרות להאכיל אותו בחלב אם ולכן תרכיבי מזון לתינוק הם האופציה הבטוחה עבורו. כל החברות השונות מנסות להתחקות אחר הפורמולה במוצלחת ביותר והדומה ביותר לחלב אם, תפקידך הוא למצוא את הפורמולה המתאימה ביותר עבורו על פי הצרכים המיוחדים שלו. לדוגמא, ילד שסובל מגזים רבים נרצה להתאים לו פורמולה קלילה יותר שתקל על מערכת העיכול שלו.

אז עכשיו, אחרי שסקרנו באופן מקיף את כל סוגי התמ"ל כל מה שנותר הוא להגיד- בתיאבון.

1 מחשבה על “סוגי תמ"ל – תרכובת מזון לתינוקות”

  1. עיכול, לעכל אוכל בקיבה. לא עיקול (נכסים/ חשבונות וכ'ו).
    מעבר לזה, כתבה מעולה 👍

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top